Omoraliska kvinnor?

Homsexualitet.
Kan inte påstå att jag är direkt involverad i debatten. Inte mer än att jag vidhåller en liberal ståndpunkt.
Men jag tycker ändå att det är fruktansvärt kul att höra motargumenten mot homosexuella.
Så här långt har jag hört tre.

1) Det är äckligt.
2) Bibeln är emot det.
3) Det är omoraliskt. (För att det skulle hindra livets överlevnad, om alla var homosexuella)

1) Det första argumentet uppfyller inte kriterierna som ställs för ett argument. Det är en åsikt, och en högst subjektiv sådan. Jag vet inte riktigt vart man vill komma med det heller. Homosexualitet är äckligt, därför ska det förbjudas. Ok, så alla som finner det äckligt får inte utöva homosexuella aktiviteter. Men dom som inte tycker det är äckligt kan köra i vind.
Personerna som för det här argumentet ställer sig själva på ruta ett, för att sen ta ett steg bakåt.

2) Ja, bibeln är varken diskret eller symbolisk i den frågan inte. Bibeln är faktiskt så mycket emot saken, att den säger att vi ska stena homosexuella till döds. Kort sagt, i den här frågan är bibeln banal, och talar på dagisnivå.

3) Det här argumentet är roligast. För det faller så platt. Det är felaktigt på alla punkter.
Vi har kommit så pass långt nu att intim kontakt inte ens är nödvändigt för förtplantning. Människan skulle inte ha något som helst problem med att överleva om nästa generation enbart skulle bestå av homosexuella.
I ett avsnitt av "the atheist experience", togs en intressant poäng upp angående det här argumentet.
Om nästa generation enbart skulle bestå av kvinnor, (en situation som skulle vara ett betydligt större hot mot människans överlevnad) Skulle det då vara omoraliskt att vara kvinna?

Kommentarer
Postat av: Diane

sv: skönt att höra :)

jo det är underbart :)



Gå in på min blogg och kolla om det var du som vann :)

2009-05-29 @ 23:47:02
URL: http://dbedikter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback