Ateistens mardröm

Jag har tidigare nämnt att vissa personer inte borde få tycka saker. Nu vill jag ansluta ytterligare en bunt mestyckare till den kategorin.
Den bunten består enbart av kristna personer. Kristna hör till dem dåligaste tyckarna av alla. Oftast tycker dom så konstiga saker att det inte ens borde
få räknas som tyck. Det senaste tycket är bland det arsligaste jag har hört, och bevisar i sig självt min poäng med den här inledningen.

Dom kristna har nämligen sen ett tag tillbaka börjat sparka bananer mot ateister, i syftet att bevisa en intelligent design bakom livet.
Dom tycker att bananen bevisar gud. Därför har dom myntat uttrycket "ateistens mardröm".
Och jag menar allvarligt.. En banan. Hjälp.

Vetenskapen kommer med naturligt urval.
Dom kristna avfärdar idén, för att den inte är tillräckligt korkad. Sen tänker dem några hundra år, innan dom allierar sig för att kontra.
Vetenskapsmän och ateister väntar spänt.
Kontringen kommer, och består av..
En banan.

Sluta löjla er.

När bananbeviset förespråkas görs det generellt med det här argumentet.

Formen - Bananen är formgiven så att den passar perfekt i både hand och mun. Man förstår meningen med bananen bara genom att titta på den.
Bananen är så fulländad att gud måste ha skapat den.

Och därför är det ateistens mardröm. Enligt dom. Men som ateist antar jag att jag måste lyfta upp ämnet, och svara.

Den passar utmärkt i en stjärt.

Men om nu snoppformad föda är så ultimat, så måste jag fråga varför inte fler frukter följer dess exempel.
Varför har exempelvis ananasen (som delar bananens existentiella syfte) fått en sån ofördelaktig formgivning. 
Passar inte alls i handen eller munnen och är jättesvår att ockupera utan tillhyggen.
Selektivitet håller dom kristnas teorier i rullning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback